SOCJOLOGIA WIZUALNA W PRAKTYCE PLAKAT JAKO NARZĘDZIE PROPAGANDY WOJENNEJ

SOCJOLOGIA WIZUALNA W PRAKTYCE PLAKAT JAKO NARZĘDZIE PROPAGANDY WOJENNEJnr katalogowy: 2152
  • Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej

    Red. Tomasz Ferenc, Waldemar Dymczarczyk, Piotr Chomczyński

    Łódź: Uniwersytet Łódzki, 2011

    ss. 269: il.

    Format B5

    Oprawa twarda

    ISBN 978-83-7525-616-1

     

    „Monografia, którą Państwo trzymają w ręku, stanowi interesujący przyczynek do rozwoju socjologii wizualnej. Autorzy prac z zakresu socjologii wizualnej zwykle koncentrują się na analizie wizualnych przedstawień i wyobrażeń oraz społecznego kontekstu ich powstawania. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół analizy teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół analizy aktualnych i współczesnych wizualizacji. Za tym bardziej znaczący należy uznać wkład autorów prezentowanej książki, potrafili oni bowiem przeanalizować obrazy z przeszłości, których kontekst społeczny, interakcyjny kontekst powstawania, prezentowania i recepcji plakatów jest często trudny do poprawnego zrekonstruowania. Analiza plakatów wymaga dużej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym okresie historycznym i obszarze geograficznym. Niezbędna była zatem, oprócz znajomości relacji i faktów wojennych, wiedza z zakresu historii sztuki oraz w tym konkretnym przypadku znajomość zasad i historii propagandy. (...) W wielu analizach przedstawianych w tej monografii autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów; zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo istotny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także – szerzej – w socjologii jakościowej”.

  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

65,00  PLN
Cena nie zawiera kosztów dostawy

egz.

Czas realizacji: 1-2 dni

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty