AMBASADORKI WYCHOWANIA

AMBASADORKI WYCHOWANIAnr katalogowy: 2009
  • Ambasadorki wychowania. Poglądy pedagogiczne polskich kobiet w II połowie XIX wieku i początkach XX wieku

    Joanna Falkowska

    Toruń: UMK, 2018

    ss. 360

    Format B5

    Oprawa miękka

    ISBN 978-83-231-4006-1

     

    SPIS TREŚCI

     

    Wstęp / 7

    Rozdział I
    Analizy terminu „wychowanie” / 31
    1. Pojęcie wychowania / 31
    2. Cele działalności wychowawczej / 39
    3. Instytucje wychowawcze / 54
    3.1. Dom rodzinny jako środowisko wychowawcze / 55
    3.2. Szkoła a proces wychowania / 77

    Rozdział II
    Wychowanie moralne jako kształcenie charakteru / 87
    1. Koncepcje wychowania moralnego / 87
    2. Charakter dziecka jako przedmiot wychowania / 102
    3. Rola rodziców i nauczycieli w wychowaniu moralnym / 112
    4. Specyfika metod w wychowaniu moralnym / 134

    Rozdział III. Wychowanie religijne a przygotowanie do życia wartościowego / 145
    1. Definicje wychowania religijnego / 145
    2. Rodzina i jej udział w kształtowaniu postaw / 154
    3. Zadania szkoły w propagowaniu wartości / 162
    4. Formy organizacyjne i środki edukacji religijnej / 167

    Rozdział IV. Wychowanie umysłowe propagowaniem postaw wobec nauki / 175
    1. Prawda fundamentem i celem wychowania umysłowego / 177
    2. Kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia / 182
    3. Metody i formy wychowania umysłowego / 194

    Rozdział V. Wychowanie estetyczne i jego doniosłość w kształceniu wrażlwości na piękno / 209
    1. Geneza wychowania przez sztukę / 209
    2. Cele wychowania estetycznego / 213
    3. Funkcje wychowania plastycznego i muzycznego / 221
    4. Teatr jako forma oddziaływania przez sztukę / 224
    5. Zadania rodziny w poznawaniu świata sztuki / 227
    6. Znaczenie szkoły i nauczyciela w wychowaniu przez sztukę / 231

    Rozdział VI. Wychowanie fizyczne a zdrowie jednostki / 239
    1. Wizje wychowania fizycznego / 239
    2. Wychowanie zdrowotne jako element harmonijnego rozwoju / 245
    3. Metody i formy kształtowania sprawności fizycznej / 258

    Rozdział VII. Idee wychowawcze w propozycjach reform szkolnych / 273
    1. Propozycje zmian dotyczące dziedzin wychowania / 275
    2. Wizja szkoły i jej zadań edukacyjnych / 279
    3. Zagadnienia wychowania w kształceniu nauczycieli / 290
    4. Poglądy na wychowanie i kształcenie kobiet / 299

    Zakończenie / 313
    Bibliografia / 317
    Aneks / 335
    Summary / 353
    Indeks nazwisk / 357

  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

42,00  PLN
Cena nie zawiera kosztów dostawy

egz.

Czas realizacji: od 24h do 14 dni

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty