KOMUNIKOWANIE SIĘ POLAKÓW W OKRESIE II WOJNY ŚWIATOWEJ

KOMUNIKOWANIE SIĘ POLAKÓW W OKRESIE II WOJNY ŚWIATOWEJnr katalogowy: 913
  • Komunikowanie się Polaków w okresie II Wojny Światowej

    Red. Krzysztof Strępniak, Maciej Rajewski

     

    "Komunikowanie się Polaków w okresie II wojny światowej" stanowi kolejną czwartą pozycję Wydawnictwa UMCS z serii ukazującej dzieje komunikowania i komunikacji w Polsce. Czytelnik znajdzie w tej książce opis tragicznych epizodów naszej przeszłości nie w modelowych ujęciach ogarniających złożoność procesu historycznego, lecz w postaci ujęć aspektowych, odsłaniających jednakże ogromną wagę komunikowania się Polaków w ich oporze przeciwko okupantowi i moralnym budowaniu ducha. W poszczególnych artykułach zostały zarysowane te aspekty porozumienia się, komunikowania i komunikacji, które mogą liczyć na uwagę Czytelnika zainteresowanego tematyką II wojny światowej. W książce najwięcej miejsca poświęcono dyskursowi prasowemu, choć nie brakuje w niej tekstów innego rodzaju, w tym poświęconych funkcjonowaniu środków lokomocji w okresie okupacji. Z pewnością zainteresowanie również wzbudzą ilustracje pozyskane m.in. z polskich albumów propagandowych i wyjątkowo cennych periodyków, w tym biuletynów radiowych z okresu powstania warszawskiego. Książkę uatrakcyjnia dołączona do niej płyta DVD z eksperymentalnym filmem propagandowym z 1943 r. w reż. F. i S. Themersonów "Calling Mr. Smith" ("Wzywamy pana Smitha"), rozpowszechnianym w okresie II wojny światowej w Wielkiej Brytanii.

  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

39,00  PLN
Cena nie zawiera kosztów dostawy

egz.

Czas realizacji: w ciągłej sprzedaży

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty